woensdag 4 april 2012

Vandaag geen klachten.


Als ik hier zo, met mijn 3e kopje koffie, om negen uur s'morgens achter mijn computer over de rivier uitkijk en ik honderden scholieren, dik in de regenkleding, voorbij zie rijden, heb ik het dik naar mijn zin.

Vanmorgen ben ik om 07,45 uur luidruchtig door mijn wekker uit een nog diepe slaap gewekt, wat me al in geen weken is overkomen.

Ik moest wel direct aan de bak.

We hadden gasten, dus broodjes bakken, sinaasappels uit persen, aardbeien wassen en eitjes koken
Ons ontbijt is lekker uitgebreid met veel producten uit de buurt.
Onze kaas komt altijd van de kaasboerderijen uit de buurt, vandaag van Wim en Ellie. Onze jam komt uit eigen tuin, eigen merk Vlierbessenjam en Pruimenjam.
Eitjes van eigen kippen, verser en lekkerder kan niet.
Vlees van de keurslager
Honing uit de landgoed winkel van de Marieenwaerdt.
De sinaasappelen zijn van Jasper, de dorps groenteboer, die rustig wil beweren dat ie ze zelf kweekt.
Koffie, thee en melk

Nu is iedereen de deur uit. Het ontbijt in de bibliotheek is afgeruimd. De bedden zijn afgehaald, de badkamer weer schoon en de wasmachine draait. Morgen komen er nieuwe gasten.

Gisteravond toen ik naar bed ging, had ik gevoel dat alle problemen wel waren opgelost.

Mieke was eten met Joke.

Voor Yevgeny en mij had ik een lekker dinertje klaar gemaakt met een voorafje van asperges, verse ham en zacht gekookte eieren.(ik zal later nog wel eens een veel lekkerder recept met asperges opschrijven)

De gast van vanavond voor de B&B was eten in stad.
Alles was piekobello.

De problemen met de nieuwe toren op het dak lijken op gelost door Jan en Maarten Mostert.
De stoel van de toren is op een haar na klaar en met veel lood, water- en windbestendig en dat volgens de klassieke methode.
Maandag kan de toren met spits en bel worden geplaatst.

We hebben slechts een overschrijding van de begroting van 60 %, goede morgen.
Maar de prijs is toch nog lager dan die van de tweede aanbieder.



De woonkamer heeft een grote beurt gehad en is blinkend geschilderd met dank aan Kalinka, Dominique en Arrien.
De eiken tafels zijn heftig behandeld met ammoniak zonder ze direct te roken.
Ze zijn geschuurd en in de witte olie gezet. Nu nog een serie behandelingen met witte zeep en ze zijn weer als nieuw

De nieuwe trap in de uitbreiding van de B&B is geplaatst en ziet er perfect uit.is net als in de andere kamer Het is, net als in het andere appartement, een verdreven trap, waarvan dus iedere aantrede gelijk is. Dat loopt natuurlijk perfect en is veel veiliger dan al die trappen met begin- of eindkwart.
Als dat gedeelte van het huis helemaal klaar is met een verfje, vloerbedekking en wat meubels, hebben we een overnachting capaciteit van in ieder geval 6 gasten.
Op het ogenblik hebben we een bezetting van 2 tot 3 overnachtingen per week en daar wil ik het eigenlijk wel bij houden.
Vorige week heb ik ook de laatste hand gelegd aan de badkamer met het installeren van schakelaars, wandcontactdozen en verlichting rondom de spiegel.
Het was niet zo eenvoudig onder het ronde gewelf gedeelte van het plafond, maar de oplossing wordt als netjes ervaren. Gelukkig maar.
Na zoveel maanden rommelen en werken, kunnen we weer eens aan leuke dingen gaan denken.

In ieder geval zijn we vanaf 26 mei tot en met 31 mei op pad. Als het weer een beetje meezit fietsen we rondje Groene Hart. Dat is zo'n 300 km langs de grenzen van het Groene Hart. We maken dan, waar mogelijk, wat uitstapjes uit de reisgids Verleden van Nederland.
Bijvoorbeeld naar Leiden en Naarden, een ommetje langs het Gein bij Abcoude en misschien een behoorlijk ommetje door het Nieuwe Land rondom Almere en de Oostvaardersplassen.
Als het echt mooi weer is, nemen we de tent mee anders reizen we gewoon langs kennissen, familie en vrienden of  B&B's onderweg.

Voorlopig zijn onze plannen voor de 'zomer trektocht' Schotland. Met de nadrukken op de geschiedenis van Schotland met accenten op de Clan's en hun geschiedenis en tradities en er zal natuurlijk een nadrukkelijk culinair accent op de routes liggen die we kiezen in dit land van zee producten en whisky.

Ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten