woensdag 4 april 2012

Ablatie, het is weer voorbij.



zaterdag 12 maart 2011

Een jaar of 9 geleden ben ik, omdat ik er veel last van had, geholpen aan boezemfibrillatie, een verdomd irritante vorm van hartritme stoornis. Ik heb er na de ingreep een tijd weinig tot geen last van gehad.

Maar langzaam aan schijnt het lichaam de oorzaken van de stroomstoringen vanuit de longen weer te herstellen en dan krijg je het gewoon terug.

Heel lang kun je met medicijnen de verstoringen corrigeren, maar op een bepaald moment zit je op een maximum aan medicijnen en helpt niets meer.

Mijn cardioloog in Gorinchem heeft me doorgestuurd naar Breda, een van oorsprong bekend Hartcentrum (denk aan de Klokkenberg in de jaren 60en 70)voor mensen met de meest uiteenlopende hartproblemen.

Ik bespaar iedereen de details, maar gisteren, 11 maart, zijn middels een bepaalde vorm van ablatie, de valse en verstorende stroompulsjes van de longaders naar het hart weer geblokkeerd en kan ik er weer een tijdje tegen zonder de vermoeiende fibrillaties.

Hulde aan dr Simmers en zijn team, want wxe1t ze doen en hxf3e ze het doen, is voor mij onbegrijpelijk en knap.

Na een beetje bijkomen, want het is toch best wel spannend, ga ik volgende week weer aan de gang.

Allereerst moet de badkamer af (gelukkig alleen nog maar tegelen en ophangen van sanitaire en kranen) en dan hebben we weer eens tijd voor een leuk reisje en ik moet weer eens langdurig de fiets op.

In april gaat de nieuwe spits op het dak. De Fa Mostert uit Dordrecht gaat het werk uit voeren.

We zijn benieuwd. De oude garde in het dorp leeft mee en wij hebben het offerblok in de kerk vervangen door een collecte bus voor het Spitsfonds.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten